sunnuntai 18. joulukuuta 2011

18. Joulukuuta



Elviira valpastuu kuultuaan metsästä ulvahduksen. ”Mikä tuo oli?”

Torsti vaihtaa nukkumajalkaa. ”Minä en kuullut kyllä mitään.”

”Kyllä minä tiedän, mitä minä kuulin!” Elviira vastaa totisena.

Torsti katsoo Elviiraa silmiin. ”Luuletko että, luuletko että se olisi…?”

Elviira nyökkää. ”Erämaan lintuna minä kyllä tiedän, miltä SUSI kuulostaa.”

Horma ja Heimo heräävät äkisti. ”Mitä te höpisette? Kuulitteko suden äänen?” Horma kysyy kauhuissaan.
”Kyllä se susi oli”, Elviira nyökkää. ”Meidän on välittömästi jatkettava matkaa! Susi on pian tässä!”

Heimo kangistuu kauhusta. ”Enhän minä jaksa juosta lumihangessa niin kuin Horma, minä jään saaliiksi.”

Samassa Elviira tarttuu jaloillaan Heimon selkään ja nostaa sen Horman selän päälle.

”Hei, minä menen vielä tänne villapaidan alle, niin en varmasti tipu kyydistä, jos unohdan pitää kiinni!” Heimo sanoo, ja kaikkia naurattaa, vaikka tilanne on vakava.

Suden ulvonta kuuluu lähempää.

”Nyt ei ole aikaa hukattavaksi!” Torsti huutaa. ”Minä lennän edellä, Elviira tulee perässä ja huolehtii, että Heimo pysyy Horman kyydissä.”

Näin tehdään. Joukkio lähtee ylittämään laajaa aukeaa aluetta niin lujaa kuin kintuista lähtee. Silti niistä tuntuu, että joku seuraa niitä talviyössä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti